Vardag på STI.

Två veckor har passerat. Jag känner mig verkligen som hemma. Nästan bättre än i Sverige, i alla fall bättre än i Vetlanda. Att man kan trivas så bra efter bara två veckor.
 
Det blir lite dåligt med uppdateringar. Det händer inte så mycket annorlunda på dagarna. Jag gör mina sysslor, bland annat vattna blommor, kolla mejl, gå ärenden till posten och annat som behövs hjälp med. På eftermiddagarna är det skönt att ta det lugnt och bara vara.
 
Tidigare ikväll var jag ute på en liten promenad i staden. Det är så tyst under sabbaten. Som om alla människor har gått upp i rök, typ.
 
Jaffa Road mitt i centrala Jerusalem
 
 En megaradio på Ben Yehuda Street som faktiskt fungerar på riktigt.
 
Och så fick jag till en bild på Institutet från utsidan. The Beit Tavor.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Malin i Israel

Följ mitt liv som assistent / volontär på Svenska Teologiska Institutet (STI) i Jerusalem, Israel.

RSS 2.0