Roadtrip.

Igår var jag iväg på min första roadtrip sedan jag kom hit till Israel. Tel Aviv räknas inte riktigt som en roadtrip eftersom vi visste vart vi skulle då.
 
Hur som helst.. När vi var klara med jobbet igår skulle jag och våran direktor Maria ut och provköra en ny bil till institutet. Vi visste inte riktigt vart vi skulle åka, antingen mot Medelhavet eller mot Döda havet. Det blev det sistnämnda. Dock blev det inget bad. Några stopp på vägen för att stanna och beundra utsikten. Öknen. Döda havet. Helt fantastiskt. Körde ner till En Gedi innan vi vände om.
 
På tillbakavägen åkte vi en liten omväg genom Jericho, världens äldsta och lägst belägna stad. Det var inte alls som jag hade tänkt mig. Trodde mer att det skulle vara en helt och hållet ökenstad, men det var fullt liv i staden.
 
När vi kom tillbaka till Jerusalem guidade Maria mig genom kvarteren och city och fortsatte sedan till ett superstort köpcentrum strax utanför Jerusalem. En snabb vända inne i gallerian bara så jag skulle få se hur det såg ut. Det blir definitivt en busstur ut dit både en och två gånger.
 
En supertrevlig eftermiddag med en mycket bra guidning.
 
 
 
 
 
 
 
Helt fantastiskt!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Malin i Israel

Följ mitt liv som assistent / volontär på Svenska Teologiska Institutet (STI) i Jerusalem, Israel.

RSS 2.0