Mahane Yehuda Market.

Några dagar sedan senaste inlägget..
 
Det har egentligen inte hänt så mycket. Vardagen flyter på med mina nya rutiner.
Nu är jag ensam volontär här vilket har gjort det lättare att hitta mina egna rutiner och hur jag vill göra saker och ting.
 
I torsdags fick jag tillgång till min lägenhet, men jag flyttade inte in på riktigt förren igår. Litet och mysigt, så jag ska nog trivas bra här.
 
Igår blev jag introducerad för Mahane Yehuda Market, en marknadsplats med typ allt. Lyckades pricka in tidpunkten för flest besökare. Torsdagar och fredagar fram till de stänger vid tretiden är det som mest folk. Många handlar och förbereder sig inför shabbat då. Det blir i alla fall fer besök där.
 
 
Idag har jag bara chillat och tagit det lugnt. Lika varmt idag som alla andra dagar.
En stund i solsängen på terassen. Lyckades nog få lite solbränna i alla fall, men jag är fortfarande blekast på hela STI.
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Malin i Israel

Följ mitt liv som assistent / volontär på Svenska Teologiska Institutet (STI) i Jerusalem, Israel.

RSS 2.0