Tatuering, Qumran, Masada och Döda Havet.

Det är fullt upp här på STI nu när första kursen är igång. I torsdags kom ett gäng från Island.
 
Redan när kursarna kom hit bestämde de sig för att de ville tatuera sig, en pilgrimstatuering. Så i lördags följde jag, Maria (director) och Jonny (manager) med dem ner till en tatueringssudio i gamla stan. En studio som har funnits i familjen i 700 år. När alla var klara fick jag någon knäpp i huvudet och bestämde mig för att tatuera mig också. Inte alls planerat över huvud taget. Men väldigt nöjd blev jag.
 
 
 
 
 
I söndags åkte vi iväg på utflykt hela gänget. Vi fick en guidad tur vid Qumran, där dödahavsrullarna hittades.
 
 
 
Vi åkte vidare till Masada och fick lite mer guidning. Helt fantastisk utsikt från klippan.
 
 
 
 
 
 
Sist men inte minst.. Vi avslutade utflykten med bad i Döda Havet.
 
 
 
 
 
Idag har jag haft en ledig dag. Hade tänkt att åka iväg en sväng, men blev kvar hemma hela dagen. Ganska skönt att bara ta det lugnt och vila. Jag är ledig imorgon också, men bestämde mig för att följa med Islänningarna upp till Galileen. Har varit där innan, men ändå kul att få uppleva det igen.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Malin i Israel

Följ mitt liv som assistent / volontär på Svenska Teologiska Institutet (STI) i Jerusalem, Israel.

RSS 2.0