Frisk och kry.

Eller nästan i alla fall. Fortfarande förkyld, men febern och det värsta är över och jag har fått mer ork igen. Tyvärr har några av våra gäster blivit sjuka med förkylning och hosta. Bara jag inte ha smittat dem..
 
Sedan en och en halv vecka tillbaka har vi ett gäng nya kursdeltagare, studenter från Lunds universitet. Skönt att varva engelska med lite svenska. Jag har inte kunnat följa med dem på några utflykter än, men imorgon följer jag med till Jordan Valley och Döda havet. Samma runda som jag var på för ett par veckor sedan. Det ska bli väldigt kul att åka med de här kursarna. Att de tycker att det ska bli kul att jag följer med gör det ju bara ännu bättre. Härliga människor.
 
I fredags hade jag en ledig dag och eftersom orken var på väg tillbaka lite smått så gick ut på en liten shoppingrunda nere på Mamilla mall. Mamilla mall är ett utomhusköpcenter med en del lite exklusivare butiker. Men det finns även butiker som Zara, Topshop, Mango och några Israeliska butikskedjor. Jag har i alla fall hittat en favoritbutik.. En designinredningsbutik. Det känns kanske lite ologiskt att fastna för en inredningsbutik när jag inte ens har något hem att inreda när jag kommer tillbaka till Sverige.. Jag resonerade ändå som så att jag ska ju hitta en ny lägenhet så fort jag kan sedan. Och därför köpte jag lite fördelsedagspresenter till mig själv i den butiken. Så nu får jag inte öppna paketen förren på fredag och jag måste försöka spela överraskad för mig själv. Hur som helst..
 
Imorgon blir det utflykt. Veckan kan knappast börja på bättre sätt.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Malin i Israel

Följ mitt liv som assistent / volontär på Svenska Teologiska Institutet (STI) i Jerusalem, Israel.

RSS 2.0