På plats i Jerusalem.

Igår kväll kom jag äntligen fram till Jerusalem!
 
Efter en natt på hotell på Arlanda gick planet igår på morgonen. Mellanlandning i Istanbul innan nästa plan till Tel Aviv. Resan gick hur bra som helst. Väl framme i Israel var det kontroller. Men samma sak där, hur smidigt som helst. Hade inte alls behövt vara så orolig som jag var innan. Utanför fllygplatsen hoppade jag på en sherut, en typ av delad minibuss-taxi, till Jerusalem. Så skönt att äntligen komma på plats.
 
Blev guidad runt på STI av den nuvarande volontären. Hela området kändes som en enda stor labyrint, men det ska jag nog snart lära mig var alla rum är. Redan första kvällen blev jag meddragen ut på stan. Det var festival en liten bit bort. Mycket trevligt.
 
När vi om tillbaka var jag så trött. Att vara vaken i ca 21 timmar sätter sina spår och tar på krafterna, speciellt i den här värmen. 32 grader varmt. Inget man är van vid i Sverige. Jag fick i alla fall sovmorgon idag.
 
Under förmiddagen blev jag visad runt lite mer. Vad jag ska ha för kommande arbetsuppgifter, var man kan handla, ärenden på posten och lite allmän information. Nu mitt på dagen blir det en välbehövllig vila. Som sagt, värmen tar ordentligt på krafterna.
 
Jag är i alla fall så glad över att äntligen vara här!
 
 
 
Anna-Lena
2017-08-25 @ 11:16:31

Spännande! Bra jobbat o lycka till kram, kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Malin i Israel

Följ mitt liv som assistent / volontär på Svenska Teologiska Institutet (STI) i Jerusalem, Israel.

RSS 2.0