Kvällspromenad i Jerusalem.

Sovmorgon idag. Så skönt.
 
Lördag och ledigt betyder att det blev en väldigt lugn dag. Suttit ute i solen i hopp om att få lite solbänna, men jag är nästan lika blek som när jag kom hit.
 
Det har varit lika varmt idag som övriga dagar. Det tar nog ett litet tag innan jag vänjer mig. Kvällarna är i alla fall svala och sköna, om man nu kan kalla 25 grader för svalt.
 
Ikväll var jag ute på min första ensamma promenad i staden. Gick en runda fram och tillbaka längs Jaffa road i centrala Jerusalem. Mitt under promenaden upphörde Shabbat, och butiker och uteställen började få liv igen.
 
 
Promenaden avslutades med en god falafel till kvällsmiddag.
 
Har jag nämnt att jag börjar bli förälskad i den här staden?
 
 
Anna
2017-08-28 @ 07:49:27

Det låter ju alldeles fantastiskt!
Saknar dig nåt så galet här hemma, men unnar dig av hela mitt hjärta denna upplevelse.
Puss på dig fina Malin

Lena
2017-08-28 @ 08:45:29

Så fantastiskt att du fått denna chans!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Malin i Israel

Följ mitt liv som assistent / volontär på Svenska Teologiska Institutet (STI) i Jerusalem, Israel.

RSS 2.0