Fredag, 2017-08-25.

Andra hela dagen i min nya hemstad. Det känns så bra!
 
Igår hade jag en väldigt lugn och skön kväll. Pratade lite med familljen och chillade ute i trädgården. Fotade lite på institutet, så ni får se hur jag bor, om ni inte redan har sett det på instagram (maliniisrael).
 
 
Det är hur fint och mysigt som helst och trädgården är helt underbar.
 
Om någon vecka får jag flytta in i min lägenhet här på institutet. Än så länge bor jag i ett av gästrummen fram till den tidigare volontären åker hem till Sverige igen. Sedan kan det nog bli någon bild därifrån också.
 
Ikväll var det svenska STI-teamet ute och åt. Mycket trevligt och god mat. Det blev en promenad genom ett nästan helt stängt Jerusalem under shabbat. Så tyst och lugnt i ett annars så livligt Jerusalem.
 
Imorgon är det mesta stängt fram till kvällen på grund av shabbat. Så då tänkte jag eventuellt promenera omkring i kvarteren och lära känna staden. Det finns så mycket att se här. Tur att jag har gott om tid på mig.
 
Klockan är 22.30 lokal tid och det är 24 grader varmt. Helt underbart!
 
Föresten, idag är det exakt ett år sedan jag var på intervju i Uppsala för det här jobbet. Tiden går galet fort.
 
 
Anonym
2017-08-25 @ 22:31:01




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Malin i Israel

Följ mitt liv som assistent / volontär på Svenska Teologiska Institutet (STI) i Jerusalem, Israel.

RSS 2.0