Finnish your dinner.

Igår var jag med om mitt första "dinner party" här på STI.
 
Våran director på institutet är från Finland och just den här helgen var det 100 dagar till Finland fyller 100 år. Det var ju självklart tvunget att firas med en barbeque och finska delikatesser. Personal och directorns finska vänner här i Jerusalem gjorde partyt på topp. Mycket trevlig tillställning. Partyt fick benämningen "Finnish your dinner", därav rubriken.
 
Idag hade vi en kombinerad avskeds- och välkomstfika. Vi sa hej då till den tidigare volontären som åker hem på torsdag, och så blev jag välkomnad av alla mina nya medarbetare. Jag är säker på att jag kommer trivas väldigt bra med dem. De är verkligen så snälla och trevliga.
 
Mitt på dagen gick jag och den tidigare volontären några ärenden på stan. Vi besökte gamla stan och kollade lite så jag kan lokalisera mig någorlunda bland alla smågator och basarer. Värmen var olidlig när vi promenerade runt.
 
Temperaturen börjar sakta men säkert sjunka. Det sägs att temperaturen kommer hålla sig under 30 grader nu framöver. Det märks också att det blir lite kyligare på kvällarna. Bara på ett par dagar kan man känna skillnad.
 
Imorgon är det en ny dag, och vi får se vad som står på schemat då..
 
 
Lena
2017-08-30 @ 16:30:33
URL: http://enplatsilivet.blogspot.se

Vänta till den 6 december; då ska finska självständighetsdagen firas. :-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Malin i Israel

Följ mitt liv som assistent / volontär på Svenska Teologiska Institutet (STI) i Jerusalem, Israel.

RSS 2.0